Warszawiacy docenili częstotliwość kursowania pociągów metra. Aż 90 procent respondentów wypowiedziało się pozytywnie na temat częstotliwości jego kursowania w godzinach popołudniowych, od 14.00 do 19.00. Odsetek osób zadowolonych z częstotliwości kursowania w godzinach 9.00 – 14.00 wyniósł 87 procent, a w godzinach 5.00 - 9.00 - 85 procent.
Respondenci wysoko ocenili również szybkość jazdy – 94 procent pozytywnych ocen, punktualność kursowania - 93 procent, oraz bezpieczeństwo – 93 procent. Wysokie noty od badanych – 90 procent otrzymał także system informacji w wagonach i na stacjach metra. Zadowolonych z obsługi było 90 procent respondentów. Wzrósł też odsetek osób zadowolonych z udogodnień dla osób niepełnosprawnych.
Najpopularniejszą stacją pierwszej linii metra okazał się Plac Wilsona, a drugiej – Centrum Nauki Kopernik.
Badanie na 28 stacjach pierwszej i drugiej linii metra, na zlecenie spółki Metro Warszawskie, przeprowadziła w czerwcu firma Kantar TNS. Wzięło w nim udział ponad 2 tysięcy respondentów.
Pasażerowie oceniali m.in. częstotliwość kursowania oraz inne wybrane aspekty, dotyczące funkcjonowania metra – punktualność, bezpieczeństwo, czystość w wagonach i na stacjach, udogodnienia dla osób niepełnosprawnych, system informacji, wyposażenie oraz pracę poszczególnych służb metra.