Jednocześnie w pierwszej połowie lipca ursynowscy urzędnicy planują ogłosić przetarg na wykonawcę prac budowlanych, tak aby bezpośrednio po uzyskaniu decyzji ZRID można było rozpocząć prace. Stworzy to szansę na realizację inwestycji zgodnie z planem – do końca bieżącego roku. Ponadto na prośbę mieszkańców urząd podjął działania mające na celu niewielką modyfikację projektu organizacji ruchu, tak aby utworzyć dwa dodatkowe zjazdy (w ul. Chodorowskiego i w ul. Iwanowa-Szajnowicza).
Sięgając do historii Ursynowa warto przypomnieć, że w założeniu architektów komunikacja przez Ursynów miała opierać się na trzech głównych ulicach: al. Komisji Edukacji Narodowej, Pileckiego i Rosoła. Ulice te, jako przecinające Ursynów, miały docelowo umożliwiać szybką łączność z sąsiadującymi z Ursynowem dzielnicami – Mokotowem i Wilanowem.
Budowa ulicy Rosoła ma już długą, kilkunastoletnią historię, widnieje bowiem jako zadanie inwestycyjne w budżecie dzielnicy Ursynów od roku 2004.
W latach 2004 – 2005 wybudowano drugą jezdnię ulicy Rosoła, na odcinku ul. Ciszewskiego – ul. Jeżewskiego. W latach 2009 – 2010 wykonano między innymi budowę parkingów (na odcinku Belgradzka-Przy Bażantarni i Migdałowa-Belgradzka). Ponadto w latach 2006 - 2011 wydano ponad 5,7 mln zł. na wykup nieruchomości w obszarze ulicy, co umożliwi jej budowę zgodnie z zapisami miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.
W roku 2011 r. wykonano dokumentację projektową ostatniego odcinka ulicy Rosoła i Relaksowej (od ul. Jeżewskiego do ul. Rosnowskiego) jednak ze względu na brak pełnego zabezpieczenia środków na budowę nie doszło do realizacji tych inwestycji.
W 2015 r. wyłoniono (w wyniku przetargu nieograniczonego) wykonawcę nowej dokumentacji projektowej ulicy Rosoła/ul. Relaksowej na odc. ul. Jeżewskiego – ul. Rosnowskiego.