Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

Dowiedz się więcej o ciasteczkach cookie klikając tutaj

Śląsk i Lech tuż za Legią pod względem medialności

03-07-2024 21:06 | Autor: Paulina Piotrowska (Instytut Monitorowania Mediów)
W maju 2024 roku Legia Warszawa była najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy, ale jej przewaga nad kolejnymi zespołami znacząco stopniała. Na drugiej pozycji znalazł się Śląsk Wrocław, a podium zestawienia zamyka Lech Poznań – wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów. W Fortuna I Lidze z dużą przewagą wygrywa Wisła Kraków, a wśród polskich piłkarzy na czołowej pozycji pozostaje Robert Lewandowski.

Legia Warszawa w maju odnotowała najwięcej publikacji zarówno w prasie, jak i internecie. Najbardziej medialnym spotkaniem w minionym miesiącu był wyjazdowy mecz z Lechem Poznań. Polski klasyk był szeroko omawiany w mediach, ponieważ towarzyszył mu dodatkowy kontekst ewentualnych awansów do europejskich pucharów w przyszłym sezonie. Wśród mediów internetowych o Legii najczęściej pisano w serwisach gol24.pl, przegladsportowy.onet.pl oraz weszlo.com. W prasie klub z Warszawy najczęściej był obecny w Przeglądzie Sportowym, Piłce Nożnej oraz Gazecie Współczesnej.

Drugie miejsce w zestawieniu – tak samo jak w rozgrywkach – zajął Śląsk Wrocław. Ten bardzo udany sezon klubu wywołał sporo przychylnych publikacji na temat zespołu z Dolnego Śląska. Zwłaszcza ostatni tydzień ubiegłego miesiąca wpłynął na tak wysoką pozycję „Wojskowych”, którzy w wieńczącej sezon kolejce wygrali z Rakowem Częstochowa i poziomem punktów zrównali się z Mistrzem Polski – Jagiellonią Białystok.

Podium medialności zamyka Lech Poznań. Swoją pozycję w majowym rankingu klub zawdzięczać może kibicom, którzy podczas ostatniego meczu z Koroną Kielce urządzili na trybunach piknik, co przykuło uwagę mediów. Filmiki z tego wydarzenia były publikowane w wielu portalach internetowych oraz szeroko komentowane przez internautów.

Czołową dziesiątkę rankingu medialności uzupełniają: Jagiellonia Białystok (która ostatecznie zdobyła mistrzostwo Polski w sezonie 2023/2024), Pogoń Szczecin, Raków Częstochowa, Korona Kielce, Ruch Chorzów, Radomiak Radom i Górnik Zabrze.

W przypadku klubów grających w Fortuna I Lidze w maju kolejny już raz najpopularniejsza okazała się Wisła Kraków, która odnotowała najwięcej wzmianek zarówno w internecie, jak i prasie. „Biała Gwiazda” z początkiem ubiegłego miesiąca zwyciężyła w Pucharze Polski, w którym wygrała z grającą w Ekstraklasie Pogonią Szczecin. Za jej plecami znalazły się dwa kluby z Trójmiasta – Lechia Gdańsk i Arka Gdynia. Drużyna z Gdańska była najlepsza w tym sezonie i pewnie awansowała do PKO BP Ekstraklasy. Podium zestawienia zamyka natomiast zespół z Gdyni, w którym może panować odwrotny nastrój, gdyż piłkarze nie dostali się ostatecznie do wyższej ligi.

W czołowej dziesiątce najbardziej medialnych klubów znalazły się także: Motor Lublin, Wisła Płock, Górnik Łęczna, Zagłębie Sosnowiec, Stal Rzeszów, GKS Katowice i Bruk-Bet Termalica Nieciecza.

Robert Lewandowski jest niezmiennie najbardziej medialnym piłkarzem spośród polskich zawodników występujących w pięciu najmocniejszych ligach europejskich. Na drugim miejscu znalazł się bramkarz naszej reprezentacji Wojciech Szczęsny, a na trzecim napastnik Arkadiusz Milik, który powrócił na podium zestawienia po tym, jak zdobył bramkę w hicie przedostatniej kolejki włoskiej ligi. Tuż za nim uplasował się największy nieobecny na zgrupowaniu kadry narodowej przed Euro 2024 – Matty Cash, o którym najczęściej pisano właśnie w kontekście powołań selekcjonera reprezentacji Michała Probierza. Czołową piątkę zamyka Piotr Zieliński, a kolejne miejsca zajęli: Łukasz Skorupski, Marcin Bułka, Tymoteusz Puchacz, Nicola Zalewski i Jakub Kiwior.

„Piłka w grze” (dawniej „Polska Piłka”) to cykliczna analiza prowadzona przez Instytut Monitorowania Mediów (do stycznia 2024 r. przez PSMM Monitoring & More). Uwzględnia medialność klubów Ekstraklasy, 1. ligi oraz polskich piłkarzy występujących w Premier League, La Liga, Ligue 1, Serie A i pierwszej Bundeslidze. Proces analizy obejmuje ponad 1100 tytułów prasowych i wybrane strony internetowe. Badanie prowadzone jest cyklicznie od 1 marca 2010 r.

Fot. Łukasz Grochala

Wróć