Już we wrześniu szkoła podstawowa budowana na podstawie ustawy „Lex Deweloper” na ul. Konstruktorskiej przyjmie pierwszych uczniów. Od grudnia zeszłego roku w tym rejonie można już jednak poruszać się nowym łącznikiem drogowym, który znacznie polepszył sytuację komunikacyjną w tej części dzielnicy i w całości został sfinansowany przez inwestora inwestycji niedrogowej. To doskonałe przykłady jak władze dzielnicy wykorzystują przepisy, aby reagować na zmiany w tej części miasta.
– Na własne oczy obserwujemy, jak zmienia się charakter Służewca z biurowego na biurowo-mieszkaniowy. Nie pozostajemy bierni na te zmiany, chociażby dlatego w grudniu cieszyliśmy się z otwarcia nowego łącznika ulic Cybernetyki i Suwak – mówi Rafał Miastowski, burmistrz Mokotowa. – Za chwilę nowa ulica zyska oficjalną nazwę – dodaje burmistrz.
Nowa, 600-metrowa jezdnia wraz z drogą rowerową i chodnikami zyska nazwę ul. Logarytmicznej, co pozytywnie zaopiniowali mokotowscy radni.
– Nazwy ulic Cybernetyki, Postępu, Wynalazek i Komputerowa przypominają o industrialnej historii Służewca Przemysłowego, tak samo, jak ulica Suwak, której nazwa nawiązuje do suwaka logarytmicznego. Zatem ulica Logarytmiczna łącząca ze sobą ulice Suwak i Cybernetyki będzie znakomitym i logicznym uzupełnieniem tego zestawu nazw – mówi radna Małgorzata Szczęsna, z Komisji Kultury i Nazewnictwa.
Okolica przyszłej ul. Logarytmicznej będzie sukcesywnie zazieleniana, a sama droga ciągnie się wzdłuż torów kolejowych pod wiaduktami ul. Marynarskiej/Sasanki oraz Cybernetyki. Wzdłuż drogi wykonawca wybudował także drogę rowerową, chodniki, 36 ogólnodostępnych miejsc parkingowych i ustawił wiaty przystankowe w bezpośredniej bliskości stacji PKP Służewiec. Dodatkowo, w styczniu 2025 roku dokonano modernizacji sygnalizacji świetlnej u wylotu ul. Postępu w ulicę Marynarską oraz optymalizacji ustawień czujników wykrywających ruch tramwajów. Najbardziej zauważalną dla kierowców zmianą jest pojawienie się „bezkolizyjnego” kierunkowego zielonego światła, co zdecydowanie przyspieszyło wjazd w ul. Marynarską oraz ku południowej obwodnicy Warszawy. Warta 15 mln zł inwestycja znacząco odciążyła ruch samochodowy na ulicach Postępu, Domaniewskiej oraz Konstruktorskiej i została w całości zrealizowana ze środków prywatnych Adgar Poland, a także Syrena Real Estate wspólnie z PineBridge Benson Elliot i AFI Europe. Pozostało już tylko oficjalne nadanie nazwy, które będzie możliwe po zatwierdzeniu uchwały przez Radę Warszawy.